Rejestracja firmy w Polsce jest coraz łatwiejsza i wiąże się z niewielką de facto liczbą dokumentów.  Oczywiście, inną sprawą jest skomplikowanie naszych przepisów. Już na samym początku spotykamy się z trudnościami dotyczącymi adresu naszej firmy. Musi ona bowiem znajdować się w naszym własnym lokalu, a jeśli lokal wynajmujemy, musimy mieć zgodę właściciela.

Firma w mieszkaniu czy domu to spory wydatek, bo jesteśmy zmuszeni płacić dodatkowy  podatek od nieruchomości. Problem polega na tym, że nie każdy potrzebuje biur do sprawdzenia działalności i nie każdy chce zarejestrować firmę na domowym adresie. Wtedy najlepszym pomysłem jest skorzystanie z rejestracji firmy w innym mieście – nazywamy to tzw. Wirtualnym biurem.

biuro-smile

Istniejące firmy udostępniają małym przedsiębiorcom niepotrzebującym biura, adresy. Jest to ostatnio niezwykle popularne, modne, ale co istotne – korzystne. Po pierwsze nie podajesz domowego adresu, a więc kontrole i urzędnicy nie będą przychodzić do twojego domu. Po drugie, na wizytówce pojawi się adres prestiżowego miejsca, co natychmiast spowoduje, że zaufanie Twojego klienta będzie znacznie wyższe, a Twoja pozycja umocni się – jest to po prostu świetny zabieg marketingowy. Bardzo popularne są adresy w Krakowie. Adres do rejestracji Kraków pomaga,  zwłaszcza przedsiębiorcom z mniejszych miast lub z terenu wsi, zdobyć dofinansowania.

Podając adres firmy w Krakowie, będą na niego przychodziły wszystkie dokumenty. Jest to rozwiązanie wygodne, ponieważ zawsze właściciel biura poinformuje Cię o tym, telefonicznie lub mailowo. Szukając odpowiedniej firmy, które oferuje takie usługi, warto skupić się na kilku kwestiach. Po pierwsze należy dowiedzieć się, czy firma posiada prawo własności lokalu, a jeśli nie, to czy reguluje swoje usługi jakąkolwiek umową z właścicielem nieruchomości. Po drugie, jaki jest zakres proponowanych usług, a po trzecie, czy firma zatrudnia wykwalifikowany personel, a także, czy dysponuje lokalami w sytuacji, kiedy będziesz musiał spotkać się ze swoim klientem lub z urzędnikiem. Bez wątpienia jest to bardzo dobry sposób, zwłaszcza dla osób prowadzących małe działalności gospodarcze.